Copywriting

Nepodceňujte copywriting

Dobře napsané prodejní texty a popisky zboží jsou důležitější než si myslíte. Aby vaše internetové stránky návštěvníci nezavřeli hned poté, co je otevřou, je potřeba je odlišit od konkurence. 

Jak se odlišit od konkurence

Poutavě napsanými texty. Aby měl návštěvník pocit, že vaše služby či produkty jsou lepší. A v tom vám pomůže copywriter. Vytvoří obsah, který přitáhne pozornost návštěvníků. Už nadpisem. Aby měli návštěvníci touhu číst dál. Aby váš web nezapadl mezi ostatní nudné a nezajímavé weby. A vyčníval nad konkurencí. Především texty totiž rozhodují o tom, zda se z návštěvníka stane zákazník. 

Můžete mít na webu sebelepší grafiku, ale když se na vašem webu nebo e-shopu nedozví vše, co potřebují, budou hledat informace jinde. A málokdy se vrátí zpět. Proč taky. Copywriter je od toho, aby k vašim výrobkům či službám napsal originální a přesvědčivé texty, které návštěvníky motivují k provedení požadované akce.  A k tomu potřebuje, abyste mu o vaší firmě řekli vše.

Jak vypadá spolupráce s copywriterem

Nejdříve je řada na vás

Než se copywriter pustí do práce, potřebuje vědět o vaší firmě vše. A to doslova. Než napíše první větu, počítejte s tím, že se bude ptát, ptát a ptát. Možná se vám zdá, že je to zbytečné, ale vězte, že není. Pro to, aby mohl vaši firmu, produkty či služby popsat tak, aby motivovali návštěvníky k dokončení objednávky nebo zanechání kontaktu, potřebuje vědět opravdu vše. 


Na co se vás copywriter zeptá

  • Jak byste vaši firmu popsali
  • Jak a proč vaše firma vznikla
  • Jaké máte cíle
  • Kde vidíte vaši firmu za 5 či 10 let
  • Komu jsou vaše produkty a služby určeny
  • Jaký bude mít z vašich produktů a služeb zákazník prospěch
  • Proč si vybrat právě vaši firmu
  • V čem jste lepší než konkurence
  • Kdo je vaše největší konkurence

A to není vše. Otázek bude ještě víc.

A teď je řada na copywriterovi

Copywriter si všechny informace hezky utřídí. Nejdříve v hlavě. Pak se pustí do práce. Jeho mnohdy nelehkým úkolem je vytvořit použitelný a přesvědčivý webový obsah. Obsah, který vyhoví potřebám zákazníků a předčí jejich očekávání. Aby si zákazníci vaše internetové stránky oblíbili, rádi se na ně vraceli a doporučili vás dál. 

Dobře napsaný obsah je:  

  • čtivý,
  • použitelný,
  • přesvědčivý,
  • poutavý,
  • přehledný,
  • stručný,
  • zapamatovatelný.

Dobrý webový obsah nedovolí návštěvníkům opustit váš web, aniž by neprovedli žádnou konverzní akci.
Návštěvníky především zajímá, co od vás dostanou, jak vyřešíte jejich problém a proč mají nakoupit právě u vás. A aby si byli jistí, že spoluprací s vaší firmou nešlápli vedle.


16. červenec 2015