Zkontrolujte své PPC kampaně

6 chyb, které brání vytěžit z PPC kampaní ještě víc

1. Orientace na pozici nejvyšší - 1. místo
Nejvyšší pozice je skvělá, ale může vás stát nemalé výdaje bez návratnosti. Mnohdy zbytečně.

Je důležité si uvědomit, že náklady za dvě zcela odlišné kampaně se mohou velmi lišit. Je to dáno tím, jak velká je konkurence na nejčastěji hledaná klíčová slova je. Stačí zapojit méně častá slova nebo long-tailové fráze a proklik vás může stát o polovinu méně a cílení přinést větší užitek, než když budete inzerovat na obecná slova. Doporučujeme se držet na 2. až 3. místě na Seznam a na 3. až 4. místě na Google.


2. Špatná vstupní stránka
Představte si ideální situaci. Máte slovně vyšperkovaný inzerát, který doslova láká k prokliku na vaše stránky a ne na konkurenční. Co uživatele po prokliku čeká? Vstupní stránka, ze které bude zmatený a odejde, nebo podstránka, na které najde to, co hledal a inzerát sliboval? Vždy uživatele přiveďte na konkrétní podstránku.

3. Ignorace vylučujících klíčových slov 
Pokud nenabízíte “levné” produkty nebo služby, vylučte slovo “levné” ve všech tvarech. Totéž platí u slova “zdarma”. Nebojte se vyloučit i jiná slova, na která se váš inzerát zobrazuje. Peníze za zbytečné prokliky raději investujte do zákazníků, kteří chtějí nakupovat u vás.

4. Nevyužití značky jako klíčového slova
Zkuste inzerovat na vaši značku. Proklik stojí minimum a výsledek vás může mile překvapit

5. Nenastavené měření konverzí
Nenastavení měření konverzí je hodně velký risk. Nemáte tak přehled o účinnosti reklamy ani návratnosti investic.

6. Usnutí na vavřínech
Jenže konkurence nikdy nespí. O kampaně je potřeba se pravidelně starat a reagovat např. na snahu konkurence získat zpět své zákazníky. Také je nutné sledovat a reagovat na novinky a změny pro AdWords a Sklik.



Jak získat z PPC reklamy maximum
Chcete-li mít kampaně nastaveny tak, že vám budou opravdu přínosné, potřebujete někoho, kdo tomu opravdu rozumí a umí je ohlídat. Spravovat PPC kampaně svépomocí vás bude stát zbytečný čas, který můžete využít na rozvoj svého podnikání. Nedostatečné zkušenosti a neznalost reklamního prostředí mohou vyhnat cenu za konverzi hodně nahoru a váš marketingový rozpočet se rychle vyčerpá. 
Chcete-li získat z kampaní co nejvíce, svěřte jejich správu zkušeným odborníkům.


1. březen 2016